آموزش نصب پارکت و کفپوش

آموزش نصب پارکت و کفپوش

با توجه به کاربرد گسترده انواع پارکت و کفپوش در ساختمان های امروزی در این مقاله قصد داریم به بیان مطالبی در مورد آموزش نصب پارکت و کفپوش بپردازیم. اگرچه نصب پارکت و کفپوش یک کار حرفه ای می باشد، اما یادگیری این مطالب کمک شایانی به شما خواهد کرد تا بتوانید پارکت منزل خود را نصب کنید.

قبل از شروع کار بهتر است نکات زیر را رعایت نمایید :

  • فضایی را که می خواهید پارکت کنید، کاملا تمیز کنید تا عاری از هرگونه گرد و خاک باشد.
  • دمای مکانی که می خواهید پارکت کنید باید در حدود ۲۵ تا ۲۸ درجه سانتی گراد باشد.
  • نباید در کف مکان نصب پارکت رطوبت وجود داشته باشد، در صورت مرطوب بودن سطح مورد نظر آن را کاملا خشک کنید.
  • قبل از شروع کار پارکت ها را ۴۸ ساعت در محیط مورد نظر خود قرار دهید تا پارکت ها با دمای محیط شما سازگار شوند.

زیر سازی

در صورتی که سطح مورد نظر شما دارای پستی یا بلندی باشد، بهتر است ابتدا به زیرسازی آن بپردازید. جهت انجام زیرسازی مخلوطی از سیمان، پودر سنگ، چسب بتن، کمی آب را ایجا کرده و توسط کاردک بر سطح مورد نظر بکشید.

مراحل نصب پارکت و کفپوش

ابتدا فوم را روی کف مورد نظر خود قرار دهید. فوم یک لایه ابر مانند است که برای زیر پارکت لمینت استفاده می شود . فوم ها دارای ضخامت های متفاوتی هستند اما ضخامت مناسب برای استفاده زیر لمینیت ۲ میلی متر می باشد. فوم را روی کف پهن می کنند و روی آن لمینیت نصب می کنند.فوم باعث می شود صدا هنگام قدم زدن بر روی پارکت لمینت کمتر احساس شود. فوم ها به عنوان عایق برودتی و حرارتی استفاده می شود. اگر زیر پارکت فوم پهن نشود صداهای بسیار بلندی در هنگام راه رفتن بر روی پارکت ها شنیده خواهد شد.

فوم

فوم

دو مدل فوم وجود دارد، معمولی و سایلنت. معمولا برای کف های سرامیکی و گچی از فوم معمولی و برای کف های سیمانی و بتنی از فوم سایلنت استفاده می کنند. پارکت ها دارای شیارهایی در اطراف خود هستند که به این شیارها کلیک می گویند. هنگام نصب پارکت از چسب استفاده نمی شود بلکه پارکت ها بوسیله شیارهایی که دارند در هم قفل خواهند شد. وجود این شیارها در پارکت باعث می شود در صورتی تعمیر یا تعویض قسمتی از پارکت آن قطعه را به راحتی حدا نموده و تعویض کنیم.

پس از نصب پارکت ها

بعد از نصب پارکت ها فاصله بین پارکت ها و دیوار را باید با قرنیز بپوشانید.

 

گروه ایساتیس پلاس

اگر قصد بازسازی یا نوسازی فضای داخلی ساختمان یا منزل خود را دارید، می توانید از تجربه مشاوران گروه بهره مند شوید. ایساتیس پلاس با سابقه ای درخشان در زمینه تولید انواع دیوارپوش از جمله دیوارپوش سه بعدی، دیوار پوش پی وی سی، دیوار پوش چوبی، سقف کاذب، قرنیز، کاغذ دیواری و پوستر، کف پوش، پروفیل های ابزار مکمل و … آماده ارائه خدمات به مشتریان خود می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می توانید با شماره ۰۲۱۷۷۸۹۵۵۷۸ تماس بگیرید و یا به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

پاسخی بگذارید

دیدگاه

*

سوالی دارید؟در خدمتیم.